انواع آسانسور از نظر كاربرد _ آسانسور اورميه (آسانسورمعراج)

فروش و نصب و راه اندازي انواع آسانسور و بالابر

انواع آسانسور از نظر كاربرد _ آسانسور اورميه (آسانسورمعراج)

انواع آسانسور از نظر كاربرد

 

آسانسور دستگاهي است دائمي كه براي جا به جايي اشخاص يا كالا ،بين طبقات ساختمان بوده و در طبقات مشخصي عمل مي نمايد . داراي كابيني است كه ساختار ، ابعاد و تجهيزات آن به اشخاص به سهولت اجازه استفاده مي دهد و ميان ريلهاي منصوبه عمودي با حداكثر انحراف 15 درجه حركت مي كند . آسانسور وسيله نقليه عمومي دائمي است كه بين ترازهاي از قبل تعريف شده حركتمي كند آسانسور تنها وسيله رفت و آمد ترافيكي است كه مورد استفاده تمامي گروه سني قرار مي گيرد و عمومي ترين وسيله جابجايي عمودي در جهان است .
 
آسانسور وسيله نقليه اي است كه كنترل آن به يك سيستم سپرده شده فرمان دادن به آن به اختيار مسافر است ، اما ايستادن آن در محل مقرر به توسط سيستم است. 
 
آسانسور در داخل محيطي نصب مي شود كه از سه قسمت تشكيل شده است :
 
1- موتورخانه :
براي برقراري موتور و گيربكس و تابلو كنترل آسانسور و تابلو برق
2- چاه آسانسور :
براي نصب درها ، ريلها و همچنين محلي براي حركت كابين و وزنه
3- چاهك : در پايين ترين قسمت چاه آسانسور ،براي ضربه گيرها و بافرها موتور گيربكس بعنوان قلب آسانسور و تابلو كنترل بعنوان مغز آسانسور عمل مي نمايد .
 
انواع آسانسور از نظر كاربرد : 
 
آسانسور حمل بار و مسافر :  آسانسورري است كه براي حمل ونقل كالا طراحي شده است و معمولا عمل حمل ونقل بهمراه افراد صورت مي گيرد
 
آسانسور خدماتي : آسانسوري است دائمي كه براي جابجايي كالا بين طبقات ساختمان مي باشد و در طبقات مشخصي عمل مي كند ، داراي كابيني است كه ابعاد آن به اشخاص اجازه استفاده را نمي دهد و در ميان ريلهاي منصوبه عمودي و با حداكثر 15 درجه انحراف ، حركت مي كند . ابعادي كه كابين را براي افراد غير قابل استفاده مي كند ، نبايد از مقادير زير بيشتر شود :
    الف – مساحت كف كابين 1 متر مربع
    ب – عمق 1 متر
    ج – ارتفاع  1 متر
 
آسانسور خودرو بر : در ساختمان هاي خصوصي آسانسوري كه اتاقك آن ابعاد مناسبي براي جابجايي خودروهاي سواري داشته و طراحي آن امكان اين جابجايي را مي دهد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.