اين قرارداد في ما بين شركت خدمات آسانسور معراج به نشاني: نقده-خيابان-فتوحي-پاساژ-وليزاده ، تلفن هاي: 09144471904، به نمايندگي: آقاي نقي نجفي زاده به سمت مديرعامل كه منبعد "فروشنده" ناميده مي شوند از يك طرف، و شركت/ آقاي ........................................................ "به نشاني: ....................................................، تلفن هاي: ....................، ببه نمايندگي: ..................... به سمت ............، كه منبعد "خريدار" ناميده مي شوند از طرف ديگر، براي اجراي دقيق مفاد مندرج در اين قرارداد به شرح ذيل منعقد مي گردد.
( نام پدر ........................... متولد .......................... ش.ش ...................... صادر .................... كد ملي..................................... )
ماده يك : موضوع قرارداد
عبارت است از طراحي و تامين كليه قطعات و تجهيزات (...........)دستگاه آسانسور كششي/ هيدروليك با كاربري نفربر/ماشين بر/باربر /تخت بر /برانكارد بر / غذابر "با ...................توقف" و "ظرفيت ........................نفر "(معادل .......كيلوگرم)، به شرح مشخصات فني پيوست كه به امضاء طرفين قرارداد رسيده و جزء لاينفك اين قرارداد جهت ارسال به محل اجراي پروژه مي باشد.
آدرس محل اجراي پروژه به آدرس :....................................................................................................................................................................... مي باشد.
تبصره :
قرارداد فوق الذكر با مشخصات فني زير ، جايگزين كليه مكاتبات و مذاكرات شفاهي گذشته خواهد شد ، طرفين با امضاء ابن قرارداد حق هر گونه اعتراضي را خارج از مفاد مندرج در قرارداد از خود سلب و اسقاط مي نمايند.
ريلهاي راهنماي كابين : .............................................. ريلهاي راهنماي قاب وزنه : ..................................... درب طبقات : .......................................................
كابين : ....................................................................................... سيم بكسل : ............................................................ گاورنر : ...................................................
موتور : ...................................................................... درب كابين : ................................................................... تابلو فرمان : .......................................................
شستي طبقات : ..................................................... شستي كابين : .......................................................................
ماده دو : مبلغ قرارداد
مبلغ كل قرارداد عبارت است از ..................... ريال ( معادل ............................... تومان )كه به توافق طرفين رسيده است و تحويل محل نصب برابر بند هاي 3 و 4 ماده 7 اين قرارداد ، به مدت ................... روز كاري مي باشد.
ماده سه : نحوه پرداخت
1-3)) 50% از مبلغ كل قرارداد معادل ............................. ريال (..........................تومان) به عنوان پيش پرداخت ، از طرف خريدار به فروشنده پرداخت مي گردد، كه پس از وصول به منزله تبادل و شروع تعهدات فروشنده در قبال مندرجات اين قرارداد خواهد بود.
2-3)) 15% از مبلغ كل قرارداد به مبلغ ............................. ريال (.........................تومان) همزمان با ارسال كليه دربها و ريلها
3-3)) 15% از مبلغ كل قرارداد به مبلغ................................ ريال ( ..............................تومان) همزمان با ارسال موتور گيربكس و كابين و متعلقات مكانيكال
4-3)) 15% از مبلغ كل قرارداد به مبلغ ...............................ريال ( .............................. تومان) همزمان با ارسال تابلوها و كليه متعلقات الكتريكال
5-3)) 5% از مبلغ كل قرارداد به مبلغ ................................ ريال( ............................... تومان) پس از راه اندازي آسانسور و اخذ گواهي كيفيت و استاندارد بصورت هم زمان با تحويل آسانسور ، از سوي خريدار به فروشنده پرداخت خواهد شد.
تبصره:
در صورت تأخير در پرداخت به موقع ( حداكثر يك هفته پس از اجراي هر مرحله از ارسال اجناس) و يا طولاني شدن قرارداد بيش از دو برابر مدت زمان قرارداد از طرف خريدار به هر دليل ، به خودي خود از فروشنده در قبال اجراء به موقع تعهدات مربوط به اين قرارداد رفع مسئوليت گرديده ، و در اين صورت نياز به توافق جديد با توجه به نرخ روز اجناس باقيمانده طبق تبصره ماده قرارداد خواهد بود.
ماده چهار: مدت قرارداد
مدت زمان اين قرارداد ، از تاريخ دريافت پيش پرداخت ، در صورت اجراي مفاد مندرج در ماده هاي (3) و (7) ، و تحويل محل نصب برابر بندهاي 3 و4 ماده 7 اين قرارداد ، به مدت ............... ماه كاري مي باشد.
مدت زماني كه خريدار به اجراي تعهدات خود مندرج در ماده (7) اختصاص مي دهد ، جزء مدت زمان اين قرارداد محسوب نخواهد شد.
تبصره:
بروز هرگونه تأخير بيش از مدت قرارداد از جانب طرفين اين قرارداد بايد كتباً اعلام و طي صورتجلسه اي با توافق طرفين انحام گيرد.
ماده پنج : ضمانت پيش پرداخت و حسن انجام كار
فروشنده در زمان عقد قرارداد ، چكي معادل مبلغ پيش پرداخت به شماره .................عهده بانك ......... و بدون تارخ بابت تضمين پيش پرداخت را به خريدار تقديم مي نمايد كه پس از اجراي بند 3-3 ماده 3 به خودي خود از درجه اعتبار ساقط است و به فروشنده عودت داده خواهد شد.
ضمناً يك فقره چك معادل 5% كل ميلغ قرارداد بابت ضمانت حسن انجام كار به شماره ............ عهده بانك ........ ، در وجه خريدار صادر و تحويل ايشان مي نمايد كه اين چك پس از راه اندازي آسانسور و تنظيم صورتجلسه تحويل موقت به خودي خود از درجه اعتبار ساقط است و به فروشنده عودت داده خواهد شد.
ماده شش : تعهدات فروشنده
1-6)) فروشنده موظف است ، نسبت به اعزام به موقع نيروي متخصص جهت انجام وظايف و تعهدات خود اقدام نموده و حداكثر ظرف مدت 20 روز از تاريخ دريافت پيش پرداخت و نقشه هاي اجرايي چاه و موتور خانه (as built ) كليه نقشه هاي اجرايي و بالاخص نقشه مربوط به آملده سازي چاهك آسانسور را براساس جزئيات و مشخصات فني آن ها تهيه و تسليم خريدار نمايد.
2-6)) فروشنده موظف است كه قطعات و تجهيزات آسانسور مورد نظر را ، عيناً برابر صورت مشخصات فني اين قرارداد در هر مرحله تهيه و تحويل خريدار نمايد.
3-6)) گارانتي قطعات غير مصرفي و تعمير و تعويض آنها در صورت استفاده صحيح از آن قطعات و با وجود عقد قرارداد سرويس و نگهداري طبق مفاد مندرج در ماده نه.
4-6)) پشتيباني قطعات يدكي در زمان عقد قرارداد سرويس و نگهداري.
5-6)) از آنجائيكه ساخت كابين و ارسال آن منوط به آماده سازي چاهك ،ريل گذاري و نصب درب مي باشد ابعاد و ظرفيت دقيق كابين بعد از پلمپ چاهك و نصب درب و ريل به خريدار اعلام خواهد شد.
ماده هفت : تعهدات خريدار
1-7)) پرداخت به موقع مفاد مندرج در ماده 3 قرارداد
2-7)) در صورتيكه خريدار قصد ايجاد هرگونه تغييرات در مشخصات فني قرارداد را داشته باشد، با توافق فروشنده نسبت به پرداخت مابه التفاوت آن و افزوده شدن مدت قرارداد در قالب متمم قرارداد كتباً اقدام نموده كه به صورت الحاقيه ، ضميمه قرارداد مي گردد.
3-7)) تأمين كليه آهن آلات (سازه فلزي ـ پايه موتور ـ آهن آلات نصب دربها )
4-7)) اجراي كليه عمليات ساختماني ، شامل آهن كشي ، نصب داربست مورد نياز داخل چاهك و عملياتي از قبيلبتن ريزي سقف و كف چاهك ، ديوار كشي دور دربها، سفيد كاري ، آماده سازي چاهك ، برق قابل استفاده براي جوشكاري در هر طبقه ، و كليه عمليات ساختماني مشابه ديگر كه شفاهاً و طي نامه جداگانه اي بعد از نصب درب و ريل توسط شركت به خريدار اعلام مي گردد. برعهده خريدار مي باشد( طيق مبحث پانزدهم مقررات ملي ساختمان و استاندارد ملي آسانسور)
5-7)) نصب حفاظ مناسب در مقابل فضاي باز دربهاي آسانسور ( چاهك ) كه حالت پرتگاه را داشته و نصب تابلو و علائم هشداردهنده و عدم استفاده از چاهك به منظور ديگر و رعايت مقررات ايمني كار در كارگاه هاي ساختماني مصوب وزارت كار و امور اجتماعي جهت جلوگيري از بروز هر گونه حادثه براي افراد غير و پرسنل نصب.
شايان ذكر است مسئوليت كارشناسان و پرسنل فروشنده طبق مفاد مندرج در قرارداد نصب برعهده شركت خواهد بود.
6-7)) خريدار موظف است پس از ارسال نقشه هاي اجرائي ، حداكثر ظرف مدت "20" روز بررسيهاي مربوطه را روي نقشه ها انجام داده و در صورت تائيد يا نياز به انجام اصلاحات ، مراتب را كتباَ به همراه يك نسخه از نقشه هاي واصله به فروشنده عودت داده ، تا فروشنده بتواند اقدامات اصلاحي موضوع قرارداد را انجام دهد.
7-7))هزينه حمل و نقل اقلام ارسالي به محل كارگاه خريدار
8-7)) همكاري جهت تخليه تجهيرات توسط پرسنل خريدار و حمل آنها به مكاني مطمئن و قفل دار و حفظ و حراست از اجناس موجود و ابزار هاي پيمانكار تا پايان عمليات نصب آسانسور.
9-7)) رفع تمام معايب ساختماني جهت اخذ گواهي استاندارد، در طول عمليات نصب و پس از راه اندازي آسانسور از تعهدات خريدار مي باشد و چنانچه ايشان حداكثر ظرف مدت پانزده روز نسبت به رفع معايب ساختماني اقدام ننمايد ، متعهد به پرداخت بند 5-3 ماده 3 قرارداد و تسويه حساب نهايي خواهد بود.
تبصره:
شايان ذكر است اين تسويه به منزله پايان تعهدات فروشنده نمي باشد ، و فروشنده همچنان متعهد مي گردد كه پس از رفع معايب ساختماني جهت حضور كارشناس اداره بازرسي و اخذ گواهي كيفيت و استاندارد اقدام نمايد.
10-7)) اقلام آسانسور ارسالي و نصب شده تا پايان تسويه نهايي قرارداد در رهن شركت فروشنده و بعنوان امانت نزد خريدار باقي خواهند ماند و در صورت عدم پرداخت و تسويه كامل قرارداد ، خريدار حق بهره برداري از آن را نخواهد داشت و فروشنده مجاز است آسانسور را خاموش نمايد . در صورت تأخير در تسويه حساب با فروشنده ، خريدار به ازاء هر ماه تأخير بابت تسويه حساب ، معادل 5% مبلغ بدهي را بعنوان جريمه محاسبه و با افزودن به مانده ديون خود متعهد به پرداخت آن خواهد بود.
11-7)) پرداخت هزينه هاي بازرسي، جهت اخذ گواهي كيفيت و استاندارد مطابق با مصوبه سال پايان قرارداد
12-7)) پرداخت عوارض و ماليات بر ارزش افزوده مطابق با مصوبه هيئت وزيران در سال پايان قرارداد
ماده هشت: انبار
خريدار مي بايست ، جهت حفظ و نگهداري تجهيزات ارسالي، انبار و يا اطاق مناسبي را در محل پروژه در اختيارفروشنده قرار دهد، بطوريكه به اجناس ارسالي آسيبي وارد نگردد.
بديهي است به دليل عدم حضور فروشنده در محل پروژه ، حفظ و حراست و نگهداري اجناس ارسالي برعهده عوامل خريدار مقيم در كارگاه خواهد بود و از اين بابت فروشنده هيچ گونه مسئوليتي نداشته و نخواهد داشت.
ماده نُه : گارانتي
1-9)) آسانسور مورد قرارداد پس از راه اندازي و تنظيم صورتجلسه تحويل در سال اول با عقد قرارداد سرويس و نگهداري به مدت 12 ماه در گارانتي شركت فروشنده مي باشد. در صورت عدم انعقاد قرارداد، گارانتي از درجه اعتبار ساقط است.
تبصره:
گارانتي شامل قطعات مصرفي و آسيب هاي فيزيكي نمي باشد و در صورت عدم استفاده غير اصولي ازآسانسور و يا دستكاري عوامل انساني غير متخصص خارج از پرسنل شركت فروشنده، آسانسور از گارانتي خارج شده و در صورت بروز اختلاف تشخيص آن برعهده كارشناسان هيئت حل اختلاف سنديكاي محترم صنايع آسانسور و پله برقي مازندران خواهد بود، و رأي صادره براي طرفين لازم الاجرا مي باشد.
2-9)) هزينه هاي نگهداري و راهبردي برعهده ي خريدار بوده و در مدت گارانتي و با تمايل ايشان، سرپرستي سرويس و نگهداري آسانسور طي قرارداد جداگانه اي با استناد به نرخ نامه سنديكا به شركت واگذار خواهد شد. لذا عدم پرداخت حق سرويس ماهيانه به منزله پايان تعهدات فروشنده بوده و اين مهم سبب لغو گارانتي آسانسور نيز خواهد شد، و خريدار حق هر گونه اعتراض را از خود سلب خواهد نمود.
3-9)) بيمه مسئوليت سرنشين ضروري و برعهده خريدار است كه ايشان متعهد به پرداخت هزينه هاي آن و تمديد ساليانه مي باشد.
ماده ده: شرايط فورس ماژور (غير مترقبه)
در صورت شرايط فورس ماژور (جنگ،نحريم اقتصادي ، اعتصاب ، سيل ، زلزله ، آتش سوزي ، افزايش غيرمتعارف نرخ ارز و ....) و ساير وقايع قهريه كه كنترل آن خارج از توانائي و قدرت فروشنده و خريدار مي باشد ، وبروز آن باعث تأخير در اجراي پروژه مي گردد،مسئوليتي متوجه طرفين نبوده و با توافق و به تناسب موضوع نسبت به افزايش مدت قرارداد و حل و فصل مسائل موجود به شرح ذيل عمل خواهد شد.
1-10)) خريدار متعهد است اجناس ارسالي به كارگاه تا آن تاريخ را با فروشنده طبق مفاد مندرج در قرارداد تسويه نمايد.
2-10)) تأمين كليه هزينه ها و خسارات ناشي از حوادث قهري بر عهده ي فروشنده نمي باشد.
3-10)) ادامه ي كار منوط به توافق بررسي قيمتهاي جديد اجناس تحويل داده نشده و اجناس معيوب با توجه به قيمت هاي روز خواهد بود.
تبصره:
در صورت افزايش نرخ ارز( يورو ـ دلار ) بيش از 5% از زمان عقد قرارداد، افزايش قيمت ها متوجه فروشنده نخواهد بود و با توافق طرفين و متناسب با افزايش نرخ ارز به باقيمانده قرارداد اعمال خواهد شد.
(نرخ ارز بر پايه دلار آمريكا در زمان عقد قرارداد حدود ..........ريال و مورد توافق طرفين مي باشد.)
ماده يازده : تأخيرات
چنانچه فروشنده در اجراي تعهدات خود قصور ورزد و براي اين تأخيرات ،دلايل موجهي نداشته باشد و موارد تأخير خارج از شرايط مندرج در ماده (3) ، (7) و ( 10) باشد ، در اين صورت روزانه جريمه اي معادل 500.000 ريال (پانصد هزار ريال ) از طرف فروشنده در وجه خريدار تأديه خواهد شد.
بديهي است كل مبلغ كسورات جرائم بيش از 5% مبلغ كل قرارداد نخواهد شد.
ماده دوازده : حل اختلاف و داوري
طرفين قرارداد به نحو ملزمي توافق نمودند در صورت بروز هر گونه اختلافي ناشي از اجراي اين قرارداد ، مراتب جهت رفع اختلاف به سنديكاي آسانسور ارجاع گردد. رأي صادره توسط شوراي حل اختلاف و داوري سنديكا براي طرفين قطعي، لازم الاجراء و مورد پذيرش مي باشد. با توجه به اين كه سنديكاي صنايع آسانسور و پله برقي مازندران جهت داوري براي تمام قراردادهاي شركت هاي عضو سنديكا قبول مسئوليت نموده است، داور منتخب ضمن قبولي مسئوليت ها، متعاقباً قبولي اش را براي انجام داوري و حكميت اعلام مي نمايد.
بديهي است پس از ابلاغ رأي داور و عدم انجام مفاد رأي داوري از سوي طرفين قرارداد در مهلت پيش بيني شده در قانون ،اجراي رأي داوري از سوي دادگاه صلاحيت دار حوزه قضائي مربوطه درخواست خواهد شد.
ماده سيزده: اخذ گواهينامه كيفيت و ايمني
فروشنده موظف است پس اتمام قرارداد نصب و راه اندازي نسبت به اخذ گواهينامه ي كيفيت و ايمني از شركت ذيربط اقدام نموده و چنانچه اشكالاتي توسط كارشناس اعزامي در خصوص آسانسور موضوع قرارداد اعلام شود، در صورتيكه اشكال مربوط به نحوه ي نصب و لوازم و تجهيزات آسانسور باشد به هزينه فروشنده برطرف خواهد شد.
بديهي است پرداخت هزينه هاي بازرسي طبق تعرفه شركت بازرسي بر عهده خريدار و همچنين رفع ايراد و اشكالات مربوط به تعهدات خريدار ( مندرج در ماده هفت ) همچنان نيز بر عهده ايشان مي باشد.
ماده چهارده: شرايط فسخ قرارداد
چنانچه هر يك از طرفين قصد فسخ قرارداد را داشته باشند ضمن قبول پرداخت 10% از كل ثمن قرارداد با توافق طرفين حق اقاله قرارداد را خواهند داشت در غير اينصورت از طريق شوراي حل اختلاف و داوري سنديكا طبق ماده 12 قرارداد عمل خواهد شد كه براي طرفين رأي صادره لازم الاجرا و قابل قبول مي باشد.
اين قرارداد در چهار صفحه و چهارده ماده و 6 تبصره ، و در دو نسخه به انضمام مشخصات فني پيوست كه جزء لاينفك قرارداد مي باشد تنظيم ، و به امضاء ظرفين قرارداد رسيده و هر نسخه حكم واحد را داراست كه پس از امضاء و وصول پيش پرداخت بند 1-3 ماده 3 قرارداد، قابل اجرا و معتبر خواهد بود.
فروشنده خريدار
شركت: شركت:
سمت: سمت:
نام و نام خانودگي : نام و نام خانوادگي:
مهر و امضاء: مهر و امضاء:
- جمعه ۱۵ فروردین ۹۹ | ۰۰:۵۱ ۹۹ بازديد
- ۰ نظر